Fokus nu ligger på att umgås så mycket som möjligt med My Samt hinna med träningen. På lördag ska jag och nenne på dejt, härligt värre!

Tänkte dela med mig av dagens träningspass, 12*4 armhävningar på tå, jag klarade det, trodde jag aldrig! Helt otroligt :)

TORSDAG

Cirkel. Vila 30 sek mellan varje.
Totalt 4 cirklar.
ÖvningSet/cirklarRepvikt
Armhävningar412
Djupa knäböj med hantlar: Stå bredbent. tårna pekar utåt. Armarna hänger rakt ner. Undviks vanka och håll ryggen rak. Gå ner till ca 90 grader i knäna och kom upp igen.4122*9,5kg
Rodd med hjälp av fitnessboll
Håll ena handen på bollen, ha en foten framför .
Undvik ha rundad rygg och svanka.
Dra armen bakåt utan att vrida på kroppen. Armbågen nära kroppen.
4109,5kg
Hantelväxel på boll: Ligg med överkroppen på bollen, rak nacke. Spänn rumpan, undvik svanka och håll kroppen parallell med golvet. Håll i hanteln i ena handen ,för armen inåt och växla i toppläget, sänk andra armen.485,5kg
Dra in knäna-planka. Stå i planka, fötterna på bollen, spänn magen. Dra in bollen mot magen och kom tillbaka till start. Se till att inte hoppa för mycket.

OBS! för att göra övningen svårare: placera bollen vid tårna och gör övningen långsamt och kontrollerat.
412
Step up + burpee+axelpress: Gör en step up, gå ner och gör en burpee, kom upp och gör en axelpress. Undvik svanka.412 totalt3kg
Omvända flyes: Böj dig framåt, sug in naveln och böj knäna. Armarna hänger rakt ner, lätt böjda armbågar. För armarna utåt-bakåt och pressa ihop skulderbladen , kom tillbaka till startpositionen.4125,5kg
Axellyft åt sidan: Stå rakt, undvik svanka. Armarna längs kroppen, lättböjda armbågar. Lyft armarna uppåt, till axelhöjd och gå ner.4123kg
Bröst stretch på boll: Placera ena ramen på bollen och vrid kroppen lite mer mot golvet. Se till att armen placerad lite mer uppåt än rakt utåt. Rulla lite på bollen för att hitta nya vinklar. Håll 1 minut och byt sida11 min
Sätesstretch, sittande på bollen: Sätt dig på bollen, placera ena foten på knäet/låret av det andra benet. Böj dig framåt. Fösrök att rulla lite på bollen för att hitta nya vinklar. Håll 1 minut/sida.11 min
Lårets baksida stretch, boll: Sitt på bollen, benen brett isär. Luta dig framåt och håll stretchen i 1 minut, byt sida.11 min
Höft och lårets framsida-stretch.
Håll dig i bollen, luta dig framåt och försök få tag i bakre fot.
21 min

Kommentera

Publiceras ej